torsdag 28 april 2011

Pekka & Ebba samt Tarzan & Tess förgyllde min Påsk

































Påsken 2011 går till historien som vädermässigt en av de absolut bästa i mitt minne. Tyvärr fick det konsekvenser för skoter och skidföret i Vakkuniva, men fint var det. Även om min påsksemester kunde ha börjat bra mycket bättre efter Altaprovet, så blev det ändå en riktigt härlig Påsk tillsammans med Pekka och hans drygt 3-åriga dotter Ebba samt mina 2 trogna följeslagare Tarzan & Tess trots allt. Det blev träning av hundar på fjäll och i skog på skidor, skoterturer med pimpelfiske efter röding och sik, god mat och dryck i såväl stuga som på fjäll samt trevligt sällskap med Pekka och lilla Ebba i ett härligt vårväderväder. Lägg därtill 100-tals svanar i Torneälvens öppna strömfåra och kontrasterna mellan öppet vatten, snövita fjäll och strålande sol när våren visade sig från sin bästa sida. Efter härliga dagar ute så krönte vi dem med att bada bastu och grillning. Pekka, Ebba, Tarzan & Tess förgyllde min tillvaro under påsken och vi hade det riktigt skoj tillsammans. Tack för trevligt sällskap :-)

Inga kommentarer: