tisdag 5 april 2011

En vanlig tisdagseftermiddag i mitt liv








Strålande sol och värmegrader. Efter en hel förmiddag framför datorn så bestämde jag mig snabbt för att ta med mig hundarna på skotern upp till stugan. Lennart följde med i skoterkälken efter ett kort telefonsamtal. Packade ner kameran och 1,5 liter kaffevatten och svängde sedan förbi Lennart på vägen ner mot Kurravaara. Skoterföret var förvånansvärt bra med tanke på den varma temperaturen. I skogen slog det dock igenom. När vi kommit upp till stugan skottade vi undan snö som rasat från taket. Jag passade på att tanka Wallaskaminen. Efter att ha kokat kaffe som avnjöts ute i vårsolen och sedan skottat av altanen, så fick hundarna springa lite i skoterspåren. Vi körde upp mot Vakkakoski för att kolla in isläget på älven där rautasälven och torneälven rinner ihop. Vaken hade inte öppnat sig nämnvärt. Ett säkert vårtecken visade sig, utan att jag hann föreviga det med kameran som låg i bak på skoterlådan. Årets två första svanar flög upp och fortsatte sin färd norröver. En fantastisk dag och ändå bara en helt normal tisdagseftermiddag i Joachim Almgrens liv. Jag är en lycklig man :-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det ser onekligen ut som att du har det väldigt bra. Fina bilder.

Joachim Almgren sa...

Jag trivs med livet och ser till att hålla mig i shape på olika sätt. Kan man ha det bättre med naturen och fjällen runt omkring en och en sol som skiner konstant där man är :-)