torsdag 14 april 2011

Mot nya djärva mål i Alta





Jag har nu tillbringat ett par dagar i Lakselv. Mestadels har det handlat om att sköta mitt jobb härifrån denna vecka och avlasta Anne lite med grabbarna och hushållsarbete så att hon skulle hinna ut med Cessna en träningssväng, även jag hann ut på en 2 timmars trimtur med Tess i går eftermiddag inför Altaprovet och VK-kvalet i morgon fredag. Detta blir vårsäsongens sista jaktprov och hoppas ju och drömmer om premiering i kval och semifinal och finalplats på söndag. Vad gjorde man annars på startlinjen med fullladdad breton i kopplet och taggad till tusen själv. I eftermiddag tar jag turen från Lakselv till Alta. Jag har under dagen parallellt med jobbet varmrökt lite lax samt packat i hop mina pinaler för ett nytt härligt jaktprov. Sedan blir det semester & påsklov för min del först i Lakselv och sedan med fjällturer från stugan i kiruna med sik och rödingfiske.

Inga kommentarer: