tisdag 3 april 2007

Tarzan är sugen på revansch!!











NM-vinter blev en sorglig tillställning för Tarzan och undertecknad. Ingen premiering och utslagna på så väl kvalet till NM som Exit Cup. Dåligt väder, blött och blåsigt, något som får en att undra över vad man egentligen håller på med och dessutom betalar för. Inte ens skoj att vara ute. Jag satte mig i bilen hem och började fundera! När jag körde över Björnefjell så var jag helt klar på att säsongen inte får avslutas på detta sätt. Två alternativ finns! Alta eller Hattfjelldal. Till Alta är det styvt 100 mil från Kiruna, på norska vägar. Jag känner ingen och måste köra helt själv. Till Hattfjelldal är det 65 mil från Kiruna, Svenska vägar till Tärnaby och jag får bo med Roger, Levi och Reidun i deras stuga. Reidun har lovat att passa Tess när vi går kvalet den 14/4. Det känns betydligt trevligare att få vara i glada vänners lag. Bilen kommer att styras mot Tärnaby och Hattfjelldal. Redan nu känner jag suget komma att få släppa hunden i första rundan på Cacitprovet där, och i Lördags var man så less så att man lovade att aldrig gå på prov igen. Det svänger fort! Det är tur att man är flexibel!!!!!!

Inga kommentarer: