måndag 9 april 2007

Påsken 2007 - Soligt, kallgrader och kanonföre!









På Skärtorsdagseftemiddagen åkte jag upp till stugan! Efter vattenhämtning, uppvärmning av stugan, matlagning och en pilsner så tog jag skidorna, Tarzan och Tess på en kvällstur. Efter ett par fågelarbeten på Tarzan vände vi tillbaka till stugan för en tidig kväll.
På Långfredagsmorgonen åkte Tony, Cathrin, Ludde, Victor och jag ut för pimpelfiske och hundträning med våra hundar. Soligt, kallt i luften men lite blåsigt. Vi grillade, kokade kaffe , fiskade lite men fick inget. Tony och jag tog skidorna för lite träning av hans ES Bruno, Pointer Herta samt min egen Tarzan. Bruno och Tarzan sökte bra trots att det var lite bristande skare. Herta kom inte riktigt till sin rätt utan fastnade lite. Fåglarna var lätta på vingarna. Inte förrän vi vände och gick i medvind fick vi till ett stånd på Tarzan en bit ute i terrängen. När vi åkte framåt gick dock fågeln. Vi åkte hem till stugan för bastu och gemensam middag bestående av pasta med en sås på rökt lax, lök, paprika, vitt vin, senap och mycket grädde. Det blev ganska sent innan Tony med familj vände hemåt med skotern. På påskafton blev det först en tur upp till Cerrusjöarna för Tarzan, Tess och mig. Vädret växlade men solen kom fram när vi kom upp på fjället. Tre fågelarbeten på Tarzan varav två med resning bleb resultatet. Tess sprang med och sökte hon också. Hon använder näsan i vinden och revierar bra trots att hon nog inte har koll på vad hon söker ännu. På eftermiddagen så dök Mamma och Pappa upp i stugan för att äta påskmiddag med mig och hundarna.

Inga kommentarer: