söndag 30 mars 2014

Min älskade Tarzan har stilla somnat in.......



Tarzan har fått ge namnet till min kennel och är dess anfader. Det är Tarzans gener vi följer

Mitt största ögonblick i jaktprovssammanhang var NM-Vinterfinalen 2006 då Tarzan blev den första Svenska premierade hunden oavsett ras i en NM-final. 6 VK blev det där 9 hundar hade fågelarbeten i finalen.

Tarzan och jag en oförglömlig dag på Skogsvoll i NM-finalen 2006 då Tarzan levererade ett 6 VK i NM-finalen.

Vackra, fina och duktiga Tarzan. Svensk och Norsk utställningschampion samt Svensk jaktchampion


Tarzan har lagt grunden till min kennel med sin fantatiska mentalitet som förts vidare till Tess och sedermera till Tindra. Glada, snälla och energiska med vinnarskalle. Här är Tarzan med sin dotter Tess som precis hämtats från Glomfjord. 

Tre generationer av Tarzan-gener.
Fotograf: Katarina Sandberg
Min älskade och fantastiska Tarzan har stilla fått somna in fredagen den 21 mars 2014. Han blev 15 år och 2 månader oc jagade ända in till slutet. Tarzan har lärt mig allt jag vet om fågelhundar och jag har honom att tacka för det mesta positiva som har hänt under de senaste 15 åren, som för min del många gånger varit en stor prövning. Han har följt mig överallt under dessa år och har alltid fått vara med på mina turer. Vi har försökt hålla oss på fjället i runda tal 150 dagar per år under dessa 15 år och det är tack vare honom som jag fått kraft och motivation till att träna och vara ute trots problem med leder och rygg. Tarzan har också genom sina ypperliga resultat givit mig Tess från parningen mellan Tråslettens Lory och Tarzan. Tess har i sin tur givit mig Tindra tillsammans med Litjåsens de René. Tarzan var min första hund och han har lärt mig det mesta jag kan om hundar genom vårt idoga jobb tillsmammans. Ett stort tack Tarzan för allt du har givit mig och vila i frid. Nu får du jaga så mycket du vill på de sälla jaktmarkerna och jag vet att du kommer att söka av dem noggrannt. Tack för allt!  








Inga kommentarer: