torsdag 20 september 2012

Första ripan för Vakkuniva-Tarzan:s Tindra fälldes av Tomas

Stående fågelhundar älskar Appetitt

Den 27:e augusti var datumet som Tony, Tomas och jag tog med oss hundarna och flög norrut med Kallaxflyg. Att fågeltillgången inte var den bästa, var vi väl medvetna om. För min egen del hoppades jag bara att få hitta en enda liten ripkull för att få min unghundstik Tindra för fågel och förhoppningsvis även kunna få fälla en eller två fåglar för henne. Det lyckades till slut, och den 12 månader unga bretontiken växte och blev riktig jakthund.under dessa dagar. Tomas som inte längre har någon fågelhund gick med mig som skytt och tog chansen när den väl kom. Fantastiska dagar i Kirunafjällen med jakt, god mat, bastubad med dopp i iskall fjällsjö och många fina upplevelser i en fantastisk fjällmiljö. Vad mer kan man begära :-) Min lilla Tindra blev jakthund på denna resa, på samma plats & sätt som Mamma Tess jagades in på. Tack Tony och Tomas för fantastiska dagar tillsammans.






Inga kommentarer: