fredag 24 februari 2012

Härlig stugvistelse med hundträning och pimpelfiske




Under Torsdag eftermiddag tog Lennart och jag skotrarna upp till stugan tillsammans med Tarzan, Tess och Tindra. Jag var trött efter 2 veckor i sjuksängen och min förkylning/influensa är ännu inte borta. Jag känner dock att jag måste ut med hundarna och träna/ jaga lite inför Tess tävlingspremiär nästa helg. Gårddagskvällen användes till att få varmt i stugan, laga mat och dricka några öl. I morse jobbade jag bort mina 4 timmar och sedan drog vi ut på fjället Lennart och jag. Vi började med lite pimpelfiske. Lennart fick 5 rödingar och jag kände ingenting 2 meter bort. Efter en kort sväng med Tindra så tog vi och körde upp på fjället och släppte ut Tarzan och Tess på sök. Efter en liten stund ahde jag haft 3 stånd på Tess, 1 på Tarzan och 2 stötar på nyslagen fågel för Tindras del. En fin och härlig dag på fjället må jag säga även om inte solen strålade direkt. Däremot var det härlig temperatur och vindstilla. En skön dag till ända :-)

Inga kommentarer: