tisdag 14 februari 2012

En solig träningstur till stugan......










Lite möra efter Lördagens tunga fjälltur med Ronny så kom vi oss i alla fall ut på en fin träningstur till stugan. Vädret var vackert, solen sken och det var 17 minusgrader när jag kom ner till Kurravaara. Borta var gårddagens blidväder med plusgrader som i ett huj. Det blev en fin träningstur för Tess och Tindra och ett kärt återseende av stugan, där minnet på min termometer stannat på -40 grader under inledningen av veckan. Det blev en fin dag på alla sätt även om jag kände mig dyngförkyld.......

2 kommentarer:

mountpete sa...

Hej! Underbara bilder du har på bloggen, hamnade här när jag sökte om fisket i Rautasälven. Häls http://peterscheffler.blogg.se

Joachim Almgren sa...

Tack Peter :-) Ja, det blir en och annan bild tagen på mina många fjällturere under året :-)