torsdag 15 januari 2009

En liten titt i Anders och Kickis valplåda, med små, glada, fina Settervalpar!
















Anders går omkring i köket nere i Tuolluvaara och våndas, med en stor längtan ut på fjället. Med skurmoppen i ena handen och en valp i den andra, så vädjar han till mig: Vad du än gör Jocke,så ta aldrig någon valpkull på Tess!! Det här är som ett 8 veckors fängelse, och ser lidande ut! Valparna som nu är 5 veckor gamla ser kanonfina ut. Jämna i storlek och med en härlig mentalitet. Sociala, framåt och med massor av go i sig!! Inte konstigt att svettpärlorna kan skönjas i Anders panna. Trots allt ser han dock ganska nöjd ut ändå där han svabbar köksgolvet. Men det är klart, nog syns det på Gidde, att han gärna skulle ha smitit ut på fjället med hagelbössan och jagat i stället för att torka valpkiss, om han bara hade vågat för Kicki!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tjena Jocke. Som vanligt har du fått kanonfina bilder på valparna. Ja du vet hur Anders är. Han trivs bäst i skog & mark. Nu är det lite muttringar så jag kanske måste släppa iväg han en tur så han mår gott igen. Ha det gått Häls Kicki

Ps Synd att du inte fick en bild när Anders moppar golv.

Joachim Almgren sa...

Nej jag tog ingen bild på Anders när han moppade! Jag tyckte inte det behövdes några fotobevis när han förnekar sitt kön. Jag fick bra betalt för att inte fota, var en avgörande orsak. Jag tänkte också bespara på alla andra killar med fruar och sambos det trycket som skulle kunna skapas på dessa, när deras respektive tvingar dem att också moppa i köket, med argumentationen och hänvisning till att Anders faktiskt moppar hemma hos Anders och Kicki. Nu finns det i alla fall inga bildliga bevis som kan binda honom till det brottet.....