söndag 14 december 2008

Stella har fått 6 valpar





I går på Luciadagen valpade Anders och Kickis Engelsk Settertik "Stella", ( Härkmoens Salt & Peppar). Det blev 6 st guldklimpar och potentiella jaktchampions, varav 1 tik och 5 hannar. Stella blev lite misstänksam mot mig när jag besökte familjen Gidlund i dag för att få mig en titt på underverken. Hon samlade omgående ihop valparna i lådan och gömde dem för mig under sina framben så att jag inte skulle kunna ta dem i från henne. Snacka om att hon har personkännedom för de var så fina så att jag kunde tagit hem dem hela gänget! Stellas valpar har Berguglas Stegg som pappa, som i sin tur är efter Hi-Treff & Kvernmolias miss Bo. En hyperintressant parning och kombination av blodslinjer. Hi-Treff är ju som bekant en av de mest framgångsrika hundarna i Norges fågelhundshistoria i modern tid. Som sagt var så ligger
nu 6 st potentiella jakt och utställningschampions och växer till sig i Tuolluvaara! För att komma till Anders och Kickis egen hemsida klickar ni bara på rubriken till detta inlägg så får ni veta mer om dessa underbara varelser.

Inga kommentarer: