söndag 28 december 2008

Med Kicki och Anders på jakt, Annandag jul




Annandag jul tog Anders, Kicki och jag skotrarna upp mot min stuga, för att sedan åka vidare upp mot Cerrutjårro för att jaga och träna hundar. Genomslagsföre och bitvis väldigt skarpt och tungsprunget för hundarna gjorde jakten ganska vansklig. Ett par stånd fick de till men när vi väl kommit fram fanns inga ripor kvar. Det kraschade under skidorna och levde rövare så jag var inte förvånad. Hundarna fick springa av sig i nästan tre timmar. Foppa, Scott, Tarzan och Tess verkade ganska nöjda när vi placerat dem i kälkarna för att ta oss ner till stugan och en kaffeslurk efter avslutad jakt. Anders och Kicki vände hemåt medan jag stannade kvar och eldade bastun och stannade sedan resterande del av helgen. Under kvällen dök först Tony upp för att bada bastu och strax efter honom även Pekka och P-A alla med handdukarna redo.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Jocke Tack för en trevlig dag,Vi får se till att det blir fler gånger & då har vi valparna borta & kan stanna över & ta ett bad i din fina bastu. MMm var du tvungen att visa min dåliga skidåkning eller börjar jag bli gammal. Häls Kicki & Anders

Joachim Almgren sa...

Hej Kicki! Jag menade inget speciellt med att visa upp bilden på ditt enda fall på skidorna på bloggen. Jag ville bara spegla verkligen som det såg ut den där dagen och föret var ju inte lätt! Jag publicerade i alla fall inte bilden när du skidade runt med en cigg i mungipan..... Vi får definitivt satsa på att göra en flerdagarstur nästa gång så att vi får möjlighet att basta, äta god mat och dricka en pilsner mellan släppen med hundarna! Tack själva för en trevlig dag på fjället!