torsdag 18 september 2008

Länge sen sist......











Av någon anledning så blir det mindre bloggande under sommar och höst.... Vad kan det komma sig av??? Kanske pga. att jag tillbringar 100 % av min lediga tid på fjället och i naturen under denna period.
Det har hänt en hel del sedan sist! Tre fjällresor har hunnits med samt 3 hela veckor som
tillbringats i stugan sedan mitt förra inlägg. En instruktions DVD om kastteknik med enhandsspö har producerats. Göran och Lasse besökte mig här i "himmelriket" Kiruna första veckan i augusti för vår traditionsenliga fiskevecka tillsammans. Odd Brede Sommerseth gästade mig i stugan ett par dagar för lite hundträning och en hel del god mat och dryck. Sommaren har gått i flugfiskets tecken och nu har flugspöet bytts ut mot hagelgevär, startpistol och hundträning sedan snart en månad tillbaka.
Tarzan har dessutom hunnit med att äntligen vinna KJF:s klubbmästerskap i jaktprov i Pirtti sedan sist, vilket var skojigt med tanke på att han inte ätit speciellt bra de senaste två veckorna och inte var tränad för det, som en följd av att Tess hade löpt i tre veckor innan KM och precis passerat höglöpet.
Trakasserierna om att han aldrig lyckats gå till topp på KM har nu äntligen tystnat. Hans totalvinst i hund och förarpokalen 2003 och hans 3 tidigare 2:a placeringar i nämnda KM har inte räckt för att tysta kritikerna. Nu fick han äntligen gå till topp efter att ha sprungit osedvanligt vackert på fjället utan att ha haft chans på en enda fågel! DÅ VANN HAN?! Vilket nu vissa kritiker i stället klamrat sig fast vid. Nu frågar sig istället vissa kritiska röster om Tarzans seger verkligen skall räknas in på riktigt eller ej i deras "Hall of fame" eftersom han bara vann på sök....
I mitt eget Hall of fame är Tarzan i alla fall medlem och där står nu även Vinst i KM 2008 på meritlistan vid sidan om Vinsten i Hund och förarpokalen 2003 samt tre andraplatser med ett osedvanligt vackert sök och det räcker för mig......

Inga kommentarer: