måndag 7 juli 2008

Med Ronny och Janne"Bang" på laxfiske i Byskeälven


Ronny i sitt rätta element: Byskeälven! En riktig byskeälvskreation signerad Janne "Bang" bunden i Torsdags eftermiddag. Mönstret är hämtat från hans arm.


Janne och Ronny vilar!

I torsdags och i fredags bar det iväg till Byskeälven med Ronny Johansson och Janne "Bang" Brännström för lite laxfiske. Vi bodde i Ronnys husvagn och jag fick chans att lära mig ett nytt vatten som jag aldrig fiskat i tidigare, av två stycken fullblodsproffs. Vädret var varmt och fisket trögt. Laxen ville inte ta våra flugor även om de fanns där i älven. Själv avslutade jag fisket med att halka i älven under vadning för att dras med 10-15 meter innan jag dyngblöt kunde ta mig upp på stranden. Detta var under natten mot lördag och vädret hade då börjat slå om och det var bara 5,7 grader varmt i luften. Det blev en kall vandring på ett par kilometer tillbaka till vagnen. När jag åkt hem i Lördags eftermiddag så passade Janne på att dra en lax på 5 kg.

Sånt är dock laxfiskelivet!

2 kommentarer:

Krappes sa...

Fylleblods proffs eller är det bara jag som stavar dåligt.
Jag missade tyvärr trippen med er denna gång men får ta igen den i höst
när jag fixar en jaktresa till Avaviken.

Trevlig sommar.

Mvh Johan

Joachim Almgren sa...

Hej Johan! Du missade ett par trevliga dygn i laxfiskets och den turkiska pepparns underbara värld!!

Fullblodsproffs eller Fylleblodsproffs är bara en definitionsfråga. Jag skrev inte om vad de var proffs på!!!

Trevligt hade vi dock!

Trevlig Sommar

Jocke