söndag 10 juni 2007

Sommarens första båttur upp till stugan








I dag Söndag den 10/6 tog jag med mig Pappa och mina hundar på sommarens första tur med båt upp till stugan. Högt vatten i Torneälven och kanonväder men med en nordvästlig vind. Vi tog med oss ett par säckar matjord, gräsfrö och kalksalpeter för omgrävning och gödning av mitt trädgårdsland samt kompletteringssådd och gödning av gräsmattan utanför stugan. Pappa krattade gräset och körde bort tre skottkärror med kottar, pinnar och tallbarr som ramlat ned.
Själv så grävde jag om mitt grönsaks och potatisland och gödslade det. Vi drack te på altanen och åt smörgåsar i solskenet. Efter det så gick vi en kort tur i skogen så att hundarna fick springa av sig det värsta springet i bena. Detta var årets premiärtur med båten och min Yamaha behövde tre drag i startsnöret innan den gick igång. Det är 8 månader sedan den var i gång senast. Motor och båt gick bra. Nu är det bara att vänta in regn för att kunna åka upp och gödsla gräsmattan ordentligt.

Inga kommentarer: