måndag 25 juni 2007

Flugfiske vid Paktajåkka
















Det är söndag eftermiddag och ett härligt, soligt väder med +23 grader i skuggan och kroppen bara skriker om att få åka ut på fjället, vad gör man i ett sådant läge ? Jo man åker ut på fjället naturligtvis. Jag ringde till Mina och Dick i Abisko och det lät som om Dick skulle kunna slita sig från driften på "Lodgen" några timmar för att följa med ut och vifta lite med flugspöt. Hundarna fick naturligtvis följa med. Tess som precis börjat löpa måste hållas borta från Tarzan hela tiden.

Tess måste också skolas in på samma sätt som Tarzan skolades när han var liten..... När husse fiskar så fiskar husse ........ Då skall hundarna snällt ligga och vänta! Detta är en förutsättning för att jag skall kunna ha dem med mig på fiskeguidningar och andra uppdrag ute i fält när fokus måste ligga på annat än hundar. Vi hade en trevlig kväll på fjället och Dick fick en 4 hektos öring.







Själv hade jag inte ett enda påslag, men kastningen började att fungera, ringrostig som jag är.

Inga kommentarer: