tisdag 15 april 2014

En fin träningstur tillsammans med pappa, Ritza och Tindra

Tindra äter Appetitt med god aptit






Pappa med Ritza och Tindra i ett fantastiskt fjällväder.
Efter Altevatns-provet där Tindra var hormonell och inte sökte så bra under lördagens VK-kval behövde jag en utvärderingstur med bra motstånd på henne innan jag bestämde mig för att åka upp till Altapröven. Efter jobbet tog jag Tindra, Pappa och Ritza med mig och åkte 12,5 mil efter jobbet för några timmars träning till fjälls. Både Ritza och Tindra sökte bra och idag var Ritza den hund som sprang fortast och längst. Tindra slog dock Ritza på fågel 5 ggr och presterade fina fågelarbeten med resning i samtliga fall. Det blev en fågelrik och fantastisk eftermiddagstur i bästa väder denna tisdagseftermiddag :-) Tack Pappa för trevligt sällskap :-)

Inga kommentarer: