onsdag 11 september 2013

Sommaren 2013 - Del 2. Mer kraft till folket.......



Storstugan nytjärad och fin
Tindra mot en klarblå himmel


Familjen Weiner kom över till Sverige och Kiruna och hälsade på. Vi tog turen till stugan en kväll. Skojigt att träffas efter drygt 30 år


Vackra sommarkvällar vid Torneälvens strand




Roland tog de största fiskarna...

Även undertecknad fick en och annan.....


Danne visar upp en fin röding.


Fisk på kroken.




Mätning och vägning och dokumentering av röding innan fisken fick gå tillbaka.





Sommarens senare delar har använts tidsmässigt till jobb och friluftsliv som vanligt. Livet handlarar för min del mycket om fiske, hundar och deras träning, fjällliv i största allmänhet samt naturupplevelser bland djur i de djupa svenska skogarna. Stugliv med bastubad och dopp i älven och härliga vandringar som innebär träningsturer. Mots slutet av augusti blev jag äntligen av med min efterhängsa förkylning. Uppladdning inför jakten är vad som stått på programmet för mig och mina hundar i det bästa av väder. En härlig höst väntar nu runt hörnet.

Inga kommentarer: