onsdag 11 september 2013

Sommaren 2013 Del 1 - Stugliv, Hundar, Fiske & Landstreff i Alta






Under Internationella utställningen i Gällivare hade Appetitt monter där jag också fanns med
. Tindra ställdes ut av Åsa Mäkitalo och fick Excellent på utställningen.

Gunnar Guttormsen med Litjåsens De René fick storcert på utställningen i Alta under Norska Bretonklubbens Landstreff och blev Norsk utställningschampion på kuppen
 Sommaren 2013 har varit varierad. Jag har jobbat hela sommaren och endast varit ledig på helgerna. Målning av storstugan och bastun tog en del tid. Uppdrag på Kirunafestivalen och på Utställningen i Gällivare var skojiga inslag i sommarvärmen. I början av juli tog jag bilen upp till Alta för Landstreffen som Norsk Bretonklubb hade där. René och Tiff försvann på fjället och vi fick gå en hel del och leta efter hundarna när jag var uppe. Tyvärr var jag sjuk och gick på fjället med feber, vilket senaregav konsekvenser för resterande del av sommaren med penicillinkurer etc. Orken har inte funnits där för allt jag velat göra. Fisket blev lidande av detta. Däremot så har Tindra tränats in på apporten och är numera apporterande, stående fågelhund.En hel del fina stugdagar har det blivit för min och hundarnas del. Löptid hos såväl Tess som Tindra har begränsat rörligheten och resandet, eftersom Tarzan varit på.......Det blev en fantastiskt fin Landstreff i Alta. Fisket inskränkte sig till fiske efter matharrar och aborrar runt omkring stugan samt en del fiskebevakning. Mot slutet av sommaren blev det även en tältfiskeresa på fjället.

Inga kommentarer: