tisdag 30 augusti 2011

Valparna växer och utvecklas - nu öppnar de ögonen :-)















Valparna efter Tess och René växer så det knakar. Mamma Tess verkar ha gott om mat och valparna äter, sover och växer. Nu börjar ögonen att öppnas och de börjar stapla på sina ganska vingliga ben mer än att bara hasa fram. Tess sköter dem mycket bra även om man kan se att hon sneglar misstänksamt och avundsjukt på mig när jag tagit bössan och Tarzan med mig och åkt ut på jakt vid två korta tillfällen. Hon längtar efter att få röra sig lite mer verkar det som:-)


Gunnar och René kom och hälsade på i söndags kväll när de var på väg ner mot NM på Kongsvold och Gunnar verkade nöjd med det han såg. René hade också fått ett 1 VK på Altevatn under kvalet i Lördags. Proceduren med att hitta rätt valpköpare går vidare och det är så många som står på intresselistan så jag hade behövt drygt 5 ggr så många valpar som de 5 tillgängliga för att få dem att räcka till alla som är intresserade. Angenäma problem men även lite trist att bara en femtedel av alla de på listan kommer att kunna få sig en valp från Tess och Renés kull av denna upplaga. Jag har tagit lite bilder på valparna och redovisar här 1 bild från deras födelse den 16/8 längst ner, 3 bilder från från den 21/8 och 5 bilder från idag den 30/8 längst upp på sidan! Jag njuter i fulla drag av att ha valpar i huset även om jag gärna hade suttit i bilen på väg ner till Kongsvold och NM eller varit på jakt till fjälls . Men det får bli nästa års plan........:-)

Inga kommentarer: