söndag 27 februari 2011

När kylan släppte greppet bar det raka vägen av till fjälls




































Det är skönt med goda vänner som tar hand om en när livet känns tufft, kärvt och orättvist. Kylan släppte greppet om Kirunafjällen och det blev den första helgen denna vinter med lite vårtemperatur i luften. Prognosen hade sagt snö och en hel del vind. Av snöovädret syntes dock inte en skymt under hela helgen. Tor, Lennart och jag tog skotrarna ut på fjället för en 25 milatur. De ringde och tyckte jag skulle följa med ut på fjället för att få något bättre att tänka på än att min före detta tjej som jag varit ihop med under snart ett år, hade valt att bryta vår förlovning. Två mycket kloka kompisar. Sagt och gjort så tog vi skotrarna och kombinerade nytta med nöje och åkte ut på en fiskebevakning på avslysta vatten som det tjuvfiskats på enligt uppgift. Turen skulle förhoppningsvis även kunna varvas med lite jaktträning inför kommande jaktprov för Tarzan & Tess del samt lite pimpelfiske för att eventuellt kunna få några rödingar som matfisk. Det blev verkligen en härlig helg tillsammans. Varmt väder, soligt och nästan ingen vind gjorde att det var en fröjd att vistas ute på fjället. Vi fick 4 rödingar i matstorlek som avnjöts till middag och det hann även bli ett antal fågelarbeten för T&T:s del, trots skygga ripor. Så här skall man ha det när man har det som sämst. Tack Lennart och Tor för trevligt sällskap och många glada skratt. Vad skulle jag göra utan kompisar som er :-)

Inga kommentarer: