torsdag 16 september 2010

På tur till Håkvik och Skjommen






Helgen den 4-5:e september hade jag inget att göra. Jag var tvungen att "dra" en Tess i högform från start på NM-Höyfjell pga att min ekonomi inte klarade av en bilresa på 300 mil efter en oplanerad bilreparation som slukade hela min NM-budget. Jag var mer än lovligt less. Anne var hemma i Lakselv och gick på prov med Cessna på hennes första AK-start och jag heller inte råd att åka dit heller eftersom Hundpassen med rabiesvaccinet ännu ej var i ordning, vilket hade krävt en bilresa på 86 mil och 13 timmar enkel väg för sightseeing runt halva Nordnorska kusten om jag skulle kört till Lakselv via Alta. Vad göra? Ofotens fuglehundsklubb arrangerade en 1-dagars VK i Narviksområdet med sekretariat i Håkvik. Efteranmälan till OFK samt ett snabbt telefonsamtal hem till Jörn & Rebecka Garnes så var helgen bärgad på bästa sätt. Det blev ingen premie för någon VK-hund på grund av ripbrist ( Vi såg 3 st på hela dagen). Det var heller inte så lätt att se något eftersom dimman låg tät. Tess gick dock utmärkt och fick massor av släpptid. Totalt 70 minuter. Hon var rangerad som nr: 1 på sök från första till sista släpp, men vad hjälpte det. Jörn hade lagat Bacalao när jag kom på fredag kväll. Vinet hade jag tagit med mig. Söndagen veks till fiske i havet samt en härlig sigtseeing på fjällen mot Svenskgränsen ovanför Skjommen. En kanonhelg blev det verkligen tack vare Jörn och Rebecka med familj. Ett stort tack för en härlig helg :-)

Inga kommentarer: