onsdag 18 mars 2009

Härliga dagar i stugan











Nu har jag precis kommit hem från 5 härliga dagar i stugan som varit min bas. Härligt soligt och skönt väder, fina fjällturer och trevliga besök lite nu och då. Skoterturer, skidåkning, ripjakt, hundträning, rödingfiske, kaffekokning och vedeldad bastu varje kväll samt god mat och dryck samt ett strålande skönt väder har gjort dagarna minnesvärda. Jag har jobbat förmiddagarna under veckan och sedan gjort turer ut efter lunch, för att sedermera jobba lite på datorn, kolla av Facebook samt korresponderat en del via sms med i huvudsak goda glada vänner och när jag kommit ner från fjället. Tiden i stugan ger tid för reflektion över livet i stort och vänskap i synnerhet och allt vad det innebär. De flesta vänner glädjs man tillsammans med och andra gör dig besviken i bland, sånt är väl livet. God musik hör definitivt livet till. Helgen har företrädesvis njutits tillsammans med SEAL, en underbar soulsångare! Nu väntar jaktprov i Abisko till helgen. Jag sticker upp på fredag kväll och hoppas på premiering av högsta valör på Tess under helgen. Hoppas kan man ju alltid, sen blir det som det blir. Det är mycket som skall klaffa för att gå helt till topp men en vacker dag så går det vägen......

Inga kommentarer: