söndag 29 december 2013

Mellandagsmys i stugan

Appetitt för kräsna hundar som kräver kvalitet !










Annandag Jul tog jag med mig mina hundar för några dagars mellandagsmys i stugan. Planerna var skoterturer, pimpelfiske, hundträning, skidåkning och massor av god mat. Lägg därtill skottning, bastubad i min vedeldade bastu och massor av mys framför den sprakande brasan i vedkaminen så har vi gått i mål för länge sedan. Imorgon blir det en shoppingrunda till stan för att tanka upp mer mat och bensin till skoter och elverk samt lite god mat inför nyårsfirandet. Sedan bär det upp till stugan igen för lite Nyårsmys med hundarna, långt från lek med fyrverkerier och häxpipor..... Jag trivs verkligen här uppe en bra bit från närmsta väg med vildmarken utanför dörren. Ikväll avnjöts en fantatisk rödingmiddag på pinfärsk stekt röding med vitvinssås, dill och citron. 

Tarzan, Tess och Tindra mellandagsmyser så mycket de förmår och när de somnar gott i stugvärmen så myser de fortsatt. Samma gäller husse som myser med sina älskade fyrbenta vänner :-)
Stuglivet är verkligen härligt...........

Nyårsaftonens pimpelfiske renderade i en öring på halvkilot. Tindra fixade till två fågelarbete på lätta ripor. Tyvärr kom jag inte in på skotthåll. Dålig sikt och snöfall gjorde nog sitt till. Har haft en fantastiskt fin dag på fjället trots vädret. Öringen fileades och halva fisken avnjöts som sachimi med soya och wasabi medan den andra halvan plus en laxfilebit grillades och avnjöts med potatisgratäng till huvudrätt. Till detta dracks ett gott musserande rosévin. Gott Nytt År kära vanner :-) 

Inga kommentarer: