fredag 22 juli 2011

Sommarturné till Sävastön och Långträsk









Knappt hade vi hunnit avsluta Kirunafestivalen innan det blev dags med en ny sväng runt om i Norrbotten. Denna gång stod Sävastön och Pekka:s sommarresidens där på programmet. Det passade bra eftersom jag skulle ner till Reumatologen i Sunderbyn i samma veva. Efter några stekheta dagar i trakterna kring Boden ( +32 grader som värst i skuggan) där Pekka, Ebba och jag samt hundarna myste på och badade och hade det härligt. Tarzan fick dock magsjuka och värmeslag och blev ganska dålig ett tag. Han piggnade dock till ganska snabbt och då drog jag åter mig upp mot Långträsk där jag fått lov att låna Lennarts stuga. Jag skulle återigen försöka lura en lax i Byskeälven. Badvarmt vatten i älven (+ 23,5 grad) satte P för fiskelyckan denna gång, men det blev sköna nätter och kvällar vid älven trots det. Ytterligare en härlig sommarturné har alltså företagits :-)

Inga kommentarer: