måndag 28 september 2009

Jakt i härligt höstväder - men ack så lite fågel..







P-O och jag tog med hundarna: 3 x T med ut på skogspromenad med bössorna hängande över våra axlarna. Mer som pittoresk dekoration kanske, än som nödvändiga verktyg i jakten ett år som detta. 3 x T står för övrigt för Tarzan, Tyson och Tess. Hundarna jobbade frenetiskt för att hitta fågel. Tess tog mot alla odds slutligen ett stånd för 4 ripor. På väg upp mot henne lyfte de utanför skotthåll och försvann i fjärran för att inte hittas mer denna dag. Det var dagens chans på fågel. Däremot så fick kameran också följa med mig , och det blev några bilder skjutna med denna som synes. Trots allt en härlig dag, där vi träffade på den största tall som jag någonsin sett i Kirunaområdet. Jag undrar hur många år denna tall har på nacken. Kolla in den ovan!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tallen är 368 år.

Joachim Almgren sa...

Tack. Skojigt att få en ålderbedömning på den. Jag hade nog själv gissat att den var betydligt äldre än så, med utgångspunkt från ett par tallar som jag tagit ner på min stugtomt som varit mycket smala i jämförelse med denna men ändå kunnat uppvisa 128-130 årsringar.
Tack för uppgiften!