tisdag 1 april 2008

En påsk i kylans tecken





Påsken blev den kallaste jag kan minnas. Jag och mina hundar har tillbringat tiden i stugan med snöskottning, vedhuggning, skoteråkning, skidturer, hundträning och mer hundträning. Fågel tillgången av ripa har varit lite skral och de få som funnits har varit lätta på vingarna. Jag har dock fått i hop ett par fågelarbeten per dag och hund, utom på långfredagen då 4 ripor reste sig ur snön 40 meter från mig och hundarna och flög i väg. Detta var det enda vi såg denna dag. I övrigt har jag idkat lite fisketillsyn i området, till och från mina hundträningsmarker. Det har varit soligt och fint väder på dagarna med 12-13 minusgrader, men med natttemperaturer ner mot -36 grader. Föret för hundträning har inte varit det bästa med mycket och lös snö till och med på kalfjället.

Inga kommentarer: